Základní popis SIM®
Program umožňuje evidovat a zpracovávat ekonomické informace spojené s tzv. jednoduchým účetnictvím dle platné legislativy. Zahrnuje několik dílčích evidencí, které se mohou využívat odděleně, ale všechny směřují do účetního deníku. Jednotlivé evidence jsou samozřejmě provázané a ty, které se používají, jsou udržovány v souladu.
Struktura programu
- Účetní deník
- Saldokonto
- Evidence DPH
- Fakturace nákupní
- Fakturace prodejní
- Banka
- Pokladna
- Sklad
Snadné ovládání a tiskové výstupy
Program přináší příjemné uživatelské prostředí. Ovládání je jednoduché a intutivní. V každém okamžiku jsou zobrazeny všechny přípustné volby a ovládání je obdobné jako v ostatních systémech firmy Accord. Po zadání základních parametrů včetně údajů o vlastní firmě je možno okamžitě pracovat.
Program samozřejmě nabízí celou řadu tiskových výstupů od tisku faktury, pokladních dokladů, příkazů k úhradě (které lze samozřejmě řešit i elektronicky) až po evidenci DPH nebo účetního deníku. Výstupy lze následně tisknout, odeslat elektronicky nebo uložit ve formátu PDF. Před tiskem sestav lze samozřejmě údaje předem vyfiltrovat nebo setřídit dle libovolného kriteria.
Obchodní část programu pokrývá oblast nákupu a prodeje zboží a služeb s vazbou na sklad
Oblast zahrnuje evidenci přijatých a vydaných faktur, a to i v cizích měnách, s vazbou na pohledávky a závazky (saldokonto) a skladouvou evidenci. Doklady vzniklé v obchodní části se automaticky promítnou do účetního deníku. Úhrady se rovněž promítají do saldokonta i do příslušných dokladů v obchodní evidenci. Skladová evidence vzniká buď současně s nákupní a prodejní fakturou nebo ji lze sledovat samostatně. Dochází i k odpisu zásob. Daňové doklady mají vazbu na evidenci DPH.
Kartotéka zákazníků a produktů - důležitá součást obchodní části programu
Evidence faktur včetně skladové evidence získává informace jednak z kartotéky zákazníků o jejich adresách, identifikačních údajích, bankovních účtech, cenových a provizních skupinách, jednak z kartotéky produktů o přesných názvech, stavech na skladech, sazbách DPH, provizích a cenách. Proto je vhodné se založení těchto kartoték věnovat, i pro jejich opakované využití při urychlení vystavování dokladů. Pro kontrolu nebo rychlé založení zákazníka je možné využít automatické napojení na Ares nebo registr plátců DPH. Z dokladů v oblasti obchodu se lze do kartoték zákazníků a produktů (stejně jako všech dalších) přímo přepnout, zakládat nové nebo měnit stávající.
Doklady se sledují v číselných řadách
Doklady jsou řazeny do číselných řad (může jich být neomezený počet). Jednotlivé doklady se automaticky číslují pořadovými čísly. Jednotlivé druhy dokladů vznikají v příslušných dílčích evidencích (banka, pokladna) a promítají se do účetního deníku automaticky. Je samozřejmě možno využívat pouze některé evidence. V případě potřeby lze účetně sledovat zakázky nebo obchodní případy. Obdobným způsobem je možné zpracovávat jednotlivá střediska.
Účetní deník - stěžejní evidence firmy
Program umožňuje libovolné členění příjmů i výdajů a dovoluje sledovat neomezený počet bankovních účtů i pokladen. Při zahájení zadá uživatel účetní období, se kterým chce pracovat. Program dovoluje zpracovávat několik účetních roků současně. Zpracované a ukončené období lze zablokovat proti změnám. Toto zablokování je v případě nutnosti možné odstranit. Jakýkoliv údaj lze kdykoliv opravit, zrušit či zpětně doplnit.